ABD’de yayınlanan TV programı ile tanınan ve girişimcilik yaparak moda sektörüne sıçrayan Kim Kardashian, Skims isimli iç giyim markasının yeni reklamı ile gündem oldu.
Kısa bir süre önce piyasaya sürdüğü “meme uçlu sütyen” ile gündem olan Kardashian bu ürünün pazarlaması için sosyal medya platformları üzerinden bir paylaşım yaptı. Reklam kampanyasında sık sık küresel iklim krizi ile dalga geçen Kardashian’ın bu paylaşımı ve sözleri çevrecileri kızdırdı.
Kardashian’ın sık sık iklim krizini ele alması ve bu konuda alaycı konuşması üzerine dünyanın önde gelen sivil toplum kuruluşlarından Greenpeace bir açıklama yaptı. Greenpeace, “Kim Kardashian, milyonlarca insanın hayatını yıkıma uğratan bir konuyu alay malzemesi yapıyor” dedi.
“ONA İHTİYACIMIZ VAR”
Videoda Kim Kardashian, “Bazı günler sert geçer, fakat bunlar daha da sert. Buzdağlarının aksine bunlar yok olmuyor” yorumunu yapmıştı.
Greenpeace’in açıklamasında, “Eriyen buzdağlarını ve yükselen deniz seviyelerini kullanarak kâr marjını artırmaya çalışıyor. Kardashian doğayı korumak için bir şey yapmıyor” dedi. Kurum, Kardashian’ın satılan ürünlerin gelirlerinin bir kısmını sivil toplum kuruluşlarına bağışlamasının da göz boyamak olduğunu dile getirdi.
Greenpeace’in açıklamasında, “Kim Kardashian gibi küresel ikonlara, iklim kriziyle mücadelede çok ihtiyacımız var” dedi. Greenpeace’in açıklamasına çok sayıda beğeni geldi.