2019’da AK Parti’den CHP yönetimine geçen İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) adeta zamanda geri gitti.
CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2019’dan bu yana İstanbul’u adeta çile haline getirdi.
Her fırsatta zam yapılan İSPARK’lar eden hale geldi.
İflas raporlara yansıdı
Kentteki en büyük otopark işletmecisi konumundaki İBB iştiraki İSPARK, son yıllarda faaliyet zararı açıklarken şirketin idari yönetimi ve mali tabloları İBB Denetim Komisyonu ve Sayıştay raporlarına da yansıdı.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi Hukuk Komisyonu Başkanı Muhammet Kaynar, İBB iştiraki İSPARK, resmen iflas ettiğini açıkladı.
Zarar 29 milyon lira
İBB iştiraki İSPARK’ın geçen yılki faaliyet zararının 29 milyon 918 bin lira, öz kaynaklar toplamının ise eksi 17 milyon 594 bin lira olduğu belirtilerek, şirketin hukuken ve teknik olarak iflas durumunda bulunduğu açıklandı.
İmamoğlu’ndan önce 4 milyar euroluk değeri vardı
İSPARK, 2012 ve 2013 yıllarında 4 milyar euroluk değere ulaşırken 2019 yılında yapılan seçimlerde 101 bin araçlık park kapasitesine sahipti.
2022 yılı faaliyet raporlarına göre İSPARK’ın 123 bin araç kapasitesine sahip olduğu ve 10 bini inşa halinde 2 bini ise ihale sürecinde olmak üzere toplam 12 bin araçlık yatırımın sürdüğü de kaydedildi.
Raporda sermaye ve yedek akçeler toplamının tamamının karşılıksız kalarak eksi bakiye verdiğinin altı da çizildi.
2005 yılında kuruldu
İSPARK, 2005’te belediyeye ait otoparkları devralıp tek elden işleterek, kentli olma ve park etme kültürünü yerleştirme amacıyla kurulmuştu.
İSPARK’ın kurulmasıyla şehir genelinde yaygın olan ‘değnekçilik’ olayları engellenmişti.
Müdür dayanmıyor
2020 yılının Aralık ayında İSPARK Genel Müdürlüğü görevine getirilen Hakan Orhun geçtiğimiz aylarda görevinden istifa etmişti.
Orhun, İmamoğlu yönetiminde değişen üçüncü İSPARK Genel Müdürü oldu.